Co Vám nabízím?

Poradenství

PRO DĚTI A RODIČE  

Co nabízí má poradna pro rodiče?

  • společně s rodiči nastavíme dětem pravidla a hranice při výchově
  • najdeme spolu příčiny školního neúspěchu a nechuti ke škole 
  • zbavíme děti strachu z učení a ze školy
  • poradenství pro rodiče, jak doma pomoci dětem s poruchami učení, ADHD
  • jak nastavit domácí přípravu, aby děti bavila
  • jak pomoci zklidnit děti hyperaktivní a naopak dětem zakřiknutým dodat sebevědomí

Rodinná sezení

PRO ŠŤASTNĚJŠÍ RODINY

S jakým problémem vám mohu pomoci?

  • vytvoření návyků šťastné rodiny, stanovení společných cílů
  • nastavení rodinných pravidel, rituálů a plánování společných chvil
  • zlepšením komunikace mezi členy rodiny
  • nastavení povinností dětí v rodině
  • poradím s výchovnými problémy

Deficity kognitivních funkcí

podle Bridgitte Sindelar


Co tedy dílčí funkce jsou?

Definujeme je jako základní schopnosti, které umožňují diferenciaci a rozvoj vyšších psychických funkcí, jako jsou řeč a myšlení. V dalším vývoji jsou předpokladem, o který se opírá dovednost čtení, psaní, počítání a přiměřené chování.

Deficity dílčích funkcí tedy vyjadřují oslabení základních schopností, které pak vedou k obtížím v učení a chování.

Pokud to přirovnáme k stromu. Jde o chybný nebo nedostatečný vývoj jedné nebo více hlavních větví. Ty potom ovlivní celou stavbu a rozložení koruny stromu.

Nejčastější důvod, proč se děti dostanou k psychologovi jsou poruchy učení a chování. Přitom rodiče častěji pokládají za důležitější než nápadnosti v chování dítěte. Většinou rodiče nepovažují příznaky poruchy chování za závažné a nevyhledají odbornou pomoc psychologa.

Pro některé rodiče je stále obtížné požádat o pomoc psychologa. Bojí se, aby okolí nesnižovalo hodnotu dítěte a nedocházelo k sociální diskriminaci. Až ve chvíli, kdy se objeví poruchy učení ve škole, jsou rodiče ochotni absolvovat návštěvu v odborném poradenském zařízení u odborníka. Možné příčiny těchto problémů jsou různé. V poslední době se stále častěji u dětí objevují deficity kognitivních funkcí.

S čím vám mohu pomoci?

Pokud prošlo vyšetřením ve školském poradenském pracovišti (PPP, SPC) a vy se dozvíte, že Vaše dítě by mohlo mít oslabení dílčích funkcí (oslabení v některé kognitivní funkci vnímání), protože vaše dítě má problémy při čtení a psaní nebo počítání, jste u mne v poradně vítáni.

Na první schůzce pomocí metody paní Univerzitní prof. Dr. Sindelar, zjistím, zda a jaké oslabení děti mají. Testování dětí provádím vždy v dopoledních hodinách. Je to z toho důvodu, že ještě nejsou unavené.

Na druhé schůzce Vás detailně obeznámím s výsledkem testování.

Na základě výsledků testování – metody zachycení deficitů kognitivních funkcí budou posilovány oslabené oblasti. Sestavím pro Vaše dítě tréninkový (terapeutický plán). Děti mohou cvičit v domácím prostředí každý den maximálně 10 minut. Konzultace u mne probíhají 30–45 minut. Lze i formou online. V rámci konzultací je možné zodpovědět případné otázky, které se vyskytnou v průběhu domácího tréninku nebo se mnou konzultovat problémy ve vzdělávání a chování doma nebo ve škole..

Ukončená tréninková cvičení se kontrolují krátkou kontrolou a stanoví se další postup případně další krok, pokud jsou oslabené další oblasti.

Můžete se se mnou spojit telefonicky a domluvit si termín schůzky.

Rozzařte svoji duši!