Obchodní podmínky

platné od 01. 09. 2021

Všeobecné obchodní podmínky

ve smyslu ust. § 1751 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, v platném znění

Mgr. Pavla Smolová., IČ 72967676 se sídlem Přibyslavská 538, 549 01 Nové Město nad Metují (dále jen "kouč")

Tyto všeobecné obchodní podmínky se vztahují na všechny smlouvy uzavřené po 1. červenci 2022 s koučkou. Odchylná ujednání ve smlouvě mají přednost před zněním těchto obchodních podmínek.

Čl. 1 Úvodní ustanovení

Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále i "VOP") upravují práva a povinnosti smluvních stran vyplývající ze smlouvy uzavřené mezi koučkou a klientem/klientkou (popř. zákonným zástupcem klienta mladšího 18 let).

  1. Klientem/klientkou se pro účely těchto VOP rozumí jakákoli osoba, která si u koučky objednala službu.
  2. Spotřebitelem/spotřebitelkou se rozumí každý člověk, který uzavírá smlouvu s podnikatelem/podnikatelkou nebo s ním jinak jedná, a to mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo mimo rámec samostatného výkonu svého povolání.
  3. Službou se pro účely těchto VOP rozumí koučovací služby, vzdělávací služby dle nabídky koučky.

V otázkách neupravených kupní smlouvou a těmito obchodními podmínkami se tento vztah řídí občanským zákoníkem a právními předpisy na ochranu spotřebitele.


Čl. 2 Proces uzavření smlouvy

Smluvní vztah (smlouva) mezi koučkou a klientem/klientkou vzniká na základě koučkou potvrzené písemné či elektronické přihlášky ke službě.

  1. Koučka se zavazuje, že dá nejpozději do 3 pracovních dnů na vědomí, zda přihlášku, resp. objednávku potvrzuje či nikoli. Následně koučka zašle klientovi/klientce fakturu. Uhrazením faktury má klient/klientka rezervované místo.
  2. Pokud klient/klientka neuhradí platbu do data splatnosti nebo se do tohoto data s koučkou nedohodne na jiném datu úhrady, bude koučkou jeho/její přihláška zrušena, koučka od smlouvy uzavřené dle odst. 1 tohoto článku odstoupí a místo bude postoupeno dalšímu zájemci/zájemkyni.
  3. Smlouva mezi koučkou a klientem/klientkou je uzavřena okamžikem, kdy koučka potvrdí klientovu/klientčinu objednávku.
  4. Ujednané podmínky smluvního vztahu mezi koučkou a klientem/klientkou je možné měnit či zrušit jen na základě výslovného ujednání obou smluvních stran a dále na základě podmínek uvedených v těchto VOP.


Čl. 3 Způsob a forma úhrady platby

Platbu provede klient/klientka bezhotovostním převodem na účet koučky, přičemž platební informace budou klientovi/klientce zaslány ve faktuře na jeho/její emailovou adresu. Za den úhrady platby se považuje den připsání platby na účet koučky.

  1. Službu lze uhradit i předem na místě v hotovosti. Koučka vydá na základě převzetí částky daňový doklad o uhrazení služby.
  2. Do 7 dnů po obdržení požadované peněžní částky zašle koučka klientovi/klientce e-mailové oznámení o přijetí platby.
  3. Cena příslušné služby je určena podle ceníku příslušné nabídky koučky zveřejněného na webu www.pavlasmolova.cz.
  4. V případě ukončení spolupráce se klient zavazuje uhradit již uskutečněné koučovací setkání (pokud se strany nedohodnou jinak). Kouč se zavazuje vrátit cenu za neuskutečněné, ale již zaplacené setkání, a to nejpozději do 30 dnů od dohody o ukončení spolupráce.


Čl. 4 Speciální podmínky pro služby

  1. Kouč i klient mohou v případě potřeby požádat o přesunutí termínu. Druhé straně dají však vědět (telefonicky či SMS zprávou) minimálně 24 hodin předem.
  2. Pokud se bez včasné omluvy kouč nebo klient na schůzku nedostaví může:
  3. Klient požadovat od kouče náhradu nejen v podobě náhradního termínu neuskutečněného setkání, ale i jednoho koučovacího sezení navíc.
  4. Kouč požadovat koučovací sezení za uskutečněné a může za něj účtovat plnou cenu jako za uskutečněné setkání.


Čl. 5 Odstoupení od smlouvy, porušení smlouvy, změna smlouvy

V případě uzavření smlouvy distančním způsobem má klient/klientka, je-li spotřebitelem/spotřebitelkou, právo odstoupit od příslušné smlouvy bez udání důvodu ve lhůtě 14 dnů. Tato lhůta začíná běžet ode dne následujícího po dni, kdy byla daná smlouva uzavřena (tj. ode dne následujícího po dni, kdy klient/klientka odeslal/a svou objednávku koučce a ta mu přijetí této objednávky potvrdila). Odstoupí-li klient/klientka v souladu s výše uvedenými podmínkami od smlouvy, vrátí mu koučka bez zbytečného odkladu, nejpozději do 7 dnů ode dne, kdy obdržela odstoupení od smlouvy, veškeré již uhrazené peněžní prostředky, které od klienta/klientky v souvislosti s příslušnou smlouvou obdržela.

  1. V případě, že bylo před uplynutím 14denní lhůty pro odstoupení od smlouvy ve smyslu shora uvedeného již s poskytnutím služeb započato, a to na základě žádosti klienta/klientky, resp. s jeho výslovným předchozím souhlasem, nebude moci klient/klientka od této smlouvy odstoupit.
  2. Klient/klientka nemá nárok na vrácení platby při překážkách vzniklých na jeho/její straně, které mu zabraňují v řádné docházce na setkání (např. změna časových možností klienta/klientky, za kterých se přihlásil/a do kurzu či změna dalších okolností).
  3. V případě, že klient/klientka svým jednáním ohrozí majetek nebo zdraví ostatních účastníků/účastnic kurzu, či koučky nebo bude významně narušovat průběh kurzu, má koučka právo od smlouvy uzavřené s tímto klientem/klientkou bez dalšího odstoupit. Právě uvedené však nemá vliv na případnou povinnost takového klienta/klientky k náhradě újmy vzniklé jeho protiprávním jednáním. Pro případ, že školitelka využila práva k odstoupení od smlouvy dle tohoto odstavce, je klient/klientka povinna uhradit odstupné ve výši 80 % z celkové ceny výcviku/kurzu.
  4. Kočka má právo odstoupit bez dalšího od smlouvy také v případě, že je chování klienta/klientky v průběhu kurzu hrubé a v příkrém rozporu se slušností a pravidly občanského soužití, tj. dopouští-li se klient/klientka vážných mravních poklesů v průběhu kurzu či trestné činnosti. Uvedené nemá žádný vliv na případnou povinnost takového klienta/klientky k náhradě újmy vzniklé jeho protiprávním jednáním. Pro případ, že koučka využila práva k odstoupení od smlouvy dle tohoto odstavce, je klient/klientka povinna uhradit odstupné ve výši 80 % z celkové ceny výcviku/kurzu.
  5. V ostatních případech se pro odstoupení od smlouvy bude postupovat podle příslušných ustanovení občanského zákoníku.
  6. Vyšší mocí se pro účely každé smlouvy uzavřené mezi koučkou a klientem/klientkou rozumí překážka, která nastala nezávisle na vůli povinné smluvní strany a brání jí ve splnění její povinnosti, jestliže nelze rozumně předpokládat, že by povinná strana tuto překážku nebo její následky odvrátila nebo překonala, a dále, že by v době vzniku závazku tuto překážku předvídala. Smluvní strany nenesou odpovědnost za splnění svých závazků ze smlouvy, jestliže jim splnění jejich závazku znemožní událost způsobená vyšší mocí, která nastane po podpisu smlouvy, a příslušná povinná strana učinila vše, co od ní v takové situaci lze spravedlivě požadovat. Vztahuje-li se událost vyšší moci pouze k některé z části plnění ze smlouvy (část kurzu, koučovací sezení apod.), uplatní se předchozí věta ve vztahu k závazkům příslušejícím dané části plnění ze smlouvy. Koučka a/anebo klient/klientka jsou oprávněni od smlouvy odstoupit s účinky odstoupení ex nunc v případě, že událost vyšší moci nastane v termínu či lhůtě plnění každé smlouvy, anebo pokud bude trvat po dobu delší než 14 dnů. Pro účely každé smlouvy se za vyšší moc považují případy, které nejsou závislé na smluvních stranách, ani těmito stranami ovlivnitelné, které svou povahou brání smluvním stranám plnit jejich závazky, vyšší mocí se rozumí zejména:
  • přírodní katastrofy (záplavy, zemětřesení, epidemie, pandemie a obdobné situace ohrožující životy či zdraví apod.);
  • úkony vlády České republiky či zahraniční vlády, úkony ministerstev vlády České republiky či zahraniční vlády, úkony České národní banky nebo jiného státního orgánu či instituce České republiky či jiného státu anebo orgánu, či instituce, ať již má jakoukoliv formu;
  • přírodní katastrofa;
  • pád letadla;
  • válka, válečný stav, invaze, mobilizace nebo embargo apod.;
  • povstání, revoluce, vzpoura, vojenský režim nebo občanská válka;
  • znečištění radioaktivitou z jaderného paliva nebo jakékoliv jiné nebezpečné součásti výbušného jaderného zařízení nebo součástí takového zařízení;
  • chemické či biologické znečištění ohrožující životy či zdraví způsobené jakoukoli osobou či zařízením;
  • teroristický útok.
  • nepříznivé povětrnostní podmínky;
  • jakékoliv změny obecně závazných právních předpisů a norem;
  • nečinnost státních orgánů České republiky či jiného státu;


Čl. 6 Stornovací podmínky

Zařazení do kurzu Elkonin rozvoj jazykových schopností lze stornovat pouze elektronicky na adrese: kouc.pavla@gmail.com.

  1. Po vyplnění závazné přihlášky je třeba uhradit nevratnou zálohu 1 000 Kč z celkové částky kurzovného na základě vystavené faktury.
  2. Pokud zrušíte závaznou přihlášku před zahájením kurzu záloha 1 000 Kč se nevrací.
  3. Pokud zrušíte závaznou přihlášku po zahájení tréninku do 5. lekce (včetně), storno poplatek činí 50 % z celkové částky kurzovného. Můžete však za sebe sehnat náhradníka, na kterého se převede kurzovné a Vám bude vrácena celá částka kurzu.
  4. Pokud zrušíte závaznou přihlášku po zahájení tréninku po 6. lekci (včetně), storno poplatek činí 100 % z celkové částky kurzovného.


Čl. 7 Reklamace

  1. Předmět plnění trpí vadou, jestliže neodpovídá podmínkám ujednaným ve smlouvě.
  2. Klient/klientka uplatní reklamaci u koučky písemně na adrese Přibyslavská 538, 549 01 Nové Město nad Metují či elektronicky na emailové adrese kouc.pavla@gmail.com, a to bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 2 pracovních dnů po tom, co se o této skutečnosti dozvěděl.
  3. Koučka potvrdí klientovi/klientce obdržení reklamačního formuláře v elektronické podobě nejpozději do 2 pracovních dnů.
  4. Takováto písemná reklamace musí obsahovat tyto náležitosti: jméno a příjmení/firma klienta/klientky, kontaktní údaje a popis vady. Bez shora uvedených náležitostí nebude koučka reklamaci posuzovat.
  5. Koučka má právo přezkoumat důvody reklamace a v případě, že ji shledá jako oprávněnou, navrhne klientovi/klientce řešení reklamace.
  6. Koučka, popřípadě jí pověřený pracovník se zavazuje vyřídit reklamaci ihned, je-li to možné, nebo do 5 pracovních dnů. Ve složitějších případech rozhodne koučka, popřípadě jí pověřený pracovník o reklamaci nejpozději do 30 dnů od doručení shora specifikovaného písemného oznámení, nedohodne-li se s klientem/klientkou na jiné lhůtě.
  7. Právo volby způsobu odstranění vady v případě uznané reklamace náleží koučce.
  8. Jako relevantní důvod nebudou uznány překážky vzniklé na straně klienta/klientky (např. změna časových možností klienta/klientky, za kterých se přihlásil/a do kurzu či změna dalších okolností).
  9. Jako relevantní důvod reklamace nebude také uznáno zrušení hodiny kurzu z důvodů na straně koučky. Koučka se zavazuje zajistit náhradní termín zrušené hodiny kurzu.


Čl. 8 Mimosoudní řešení spotřebitelských sporů

  1. K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů je podle zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů, příslušná Česká obchodní inspekce. Bližší informace jsou uvedeny na webových stránkách www.coi.cz.
  2. Spotřebitelé jsou oprávněni použít platformu řešení sporů online k řešení spotřebitelských sporů, v jazyce, který si zvolí. K právě uvedenému mohou spotřebitelé využít platformu dostupnou na webové stránce https://webgate.ec.europa.eu/odr.


Čl. 9 Jazyk uzavření smlouvy, rozhodné právo, místo sudiště

  1. Veškeré smlouvy uzavírané mezi koučkou a klientem jsou uzavírány v českém jazyce a právní vztahy z takových smluv vyplývající, jakož i právní vztahy vyplývající z těchto VOP se budou řídit výhradně právem České republiky.
  2. Koučka a klient se v případě sporů týkajících se závazků z jejich smluv (či těchto VOP) nebo týkajících se právních vztahů, které vznikly v souvislosti s takovými smlouvami, vyvinou přiměřené úsilí řešit tyto spory vzájemnou dohodou. Pro případ, že tyto strany nebudou schopny vyřešit svůj vzájemný spor dohodou, pak jsou k rozhodování sporů pravomocné soudy České republiky. Pravomoc jiných soudů se nepřipouští.


Čl. 10 Doručování

  1. Veškerá písemná komunikace mezi koučkou a klientem/klientkou bude probíhat elektronicky na emailové adresy, které si smluvní strany při uzavření smlouvy sdělí, přičemž smluvní strany uznávají autenticitu takto odesílaných zpráv. Zprávy odeslané na uvedené emailové adresy se považují za doručené dnem, kdy byly úspěšně odeslané na danou adresu.
  2. Pro případ, že nebude možné doručovat elektronicky prostřednictvím emailových adres, pak si strany budou doručovat příslušné písemnosti prostřednictvím poskytovatele poštovních služeb, a to na adresy uvedené v záhlaví příslušné smlouvy.


Čl. 11 Závěrečná ustanovení

Koučka si vyhrazuje právo VOP jednostranně změnit a informovat o tomto včas a bez zbytečného odkladu, a to upozorněním na svých webových stránkách.

  1. Klient/klientka objednáním služeb stvrzuje, že se seznámil s těmito VOP, a že s nimi bez jakýchkoli výhrad souhlasí.
  2. Klient/klientka je seznámen/seznámena se skutečností, že služby jemu poskytované jsou určeny výhradně pro něj (pokud je zákonným zástupcem tak dítěti) a nesmí poskytování služeb postoupit třetí osobě bez předchozího písemného souhlasu koučky. Klient/klientka bere na vědomí, že veškeré učební materiály, které mu budou poskytnuty v průběhu některého z kurzů jsou duševním vlastnictvím koučky a podléhají autorskoprávní ochraně.
  3. V případě, že se kterékoli ustanovení těchto VOP stane neplatným či nevymahatelným, nebude to mít vliv na platnost či vymahatelnost ostatních ustanovení.
  4. Pokud tyto VOP či ujednání koučky a klienta/klientky jako smluvních stran nestanoví jinak, řídí se právní vztahy mezi uvedenými smluvními stranami zákonem č. 89/2012 Sb., občanským zákoníkem v platném znění.
  5. Tyto VOP nabývají platnosti a účinnosti dne 1. září 2021.

.